eerste dagen

28 juli 2014 - Sing Buri, Thailand

De eerste dagen hebben wel wat indruk op mij gemaakt. Alles is anders. De eerste dag waren we hier maar met 2 mensen. Ik ben toen om 4 uur al gaan slapen maar rond 8 uur toen ik weer wakker werd kwamen er meer mensen. Ook een van mijn kamergenootjes. De volgende dag kwamen er nog meer mensen bij en hebben we de hele dag kaartspelletjes geleerd en gespeeld. Ook hebben we toen even een wandeling gemaakt door het dorp waar we verblijven. Veel mensen waren op straat en het ligt aan een rivier dus een aantal waren druk bezig met vissen. Ook lopen er veel honden rond en 's avonds liggen er honden op ons kamp onder de ventilatoren. 'S nachts maken ze geluid, maar waar je het meeste last van hebt is de bar. Hier gaan ook vrijwilligers naartoe, maar ik ben daar veel te moe voor. We liggen met 4 meiden op 1 kamer. Nou vandaag zijn we met alle vrijwilligers van dit kamp verder het dorp ingegaan. Naar een marktje. Ook kon je even wat eten bij de supermarkt kopen of pinnen. Hierna gingen we naar singburi, dit is een grotere plaats en hier zijn we naar het winkelcentrum geweest. Alles liep door elkaar. Er was zelfs een sportschoenenwinkel van 3 bij 3. Ook was er naast het winkelcentrum een openluchtsupermarkt. Er waren 5 kassa's met ieder een caissière en misschien maar 3 klanten. Hierna gingen we lunchen. We kregen weer rijst en een heel pittig soepje. Ook heerlijk fruit. Een was echt heel lekker maar ik weet de naam zo niet meer. Na de lunch gingen we naar een tempel. Deze had een hele grote buddha. 43 meter breed en 33 hoog volgens mij. Daar liep ook een monnik. De 2e die ik heb gezien deze trip. Na de tempel gingen we terug naar het kamp waar we gingen avondeten. Alweer rijst. Hierna werd er een dans opgevoerd door kinderen van de basisschool uit het dorp. Dat zag er heel schattig uit. Daarna heb ik met nog 6 anderen zitten kaarten. Het is 5 uur tijdverschil. Hier is het al bijna half 10. De muggen bijten heel erg dus zíjn we allemaal naar de kamer gegaan. Nu ga ik nog even lezen en dan naar bed. Groetjes.

1. Maria:
    28 juli 2014
    ha Lynn, wat fijn om zo toch op de hoogte te blijven van jouw tijdelijke leventje in het verre Thailand. Wat jij meemaakt, maken wij dan ook 'n heel klein ietsiepietsie mee...super! Dus heel veel genieten maar en niet te veel naar die monniken kijken hè. De groetjes uut Wanroij.
  2. Opa & Oma:
    29 juli 2014
    hallo Lynn

we zijn blij dat je een goede reis hebt gehad. maak er een leuke tijd van daar. geniet van alles wat je daar ziet en mee maakt.

heel veel groeten uit oploo. Opa en Oma.