dag 6

2 augustus 2014 - Bangkok, Thailand

Nou dagje bangkok. Het was heel leuk. Hen vanmorgen met de chinezen een lekker ontbijtje gegeten (heb jammer genoeg geen foto van ze gemaakt) en na het ontbijtje gingen we naar de royal palace met de tuk tuk. Daar aangekomen kwamen we erachter dat het 500 baht koste en dat had ik niet dus zijn we niet gegaan. Wel heb ik de mooie gebouwen gezien. Hierna wilden we maar de four faced buddha gaan. Dit was nogal een gedoe, want geen een taxichauffeur wilden met de taximeter rijden en ze zeiden bijna allemaal dat het tussen de 200 en 300 baht zou kosten. Uiteindelijk hadden we een taxi met een meter en het was maar 100 baht. Deze buddha stond gewoon op straat. Jammer genoeg was ik met chinezen op pad dus wilden ze persé in de grote shoppingmall winkelen. Ik wilde echt niet en zocht contact op met jay een australisch meisje. Zij gingen naar de weekendmarket. Veel leuker als je het mij vraagt maar de chinezen wilden niet mee. We vroegen aan een man hoe ik alleen het beste naam de weelendmarket kon gaan en hij zei met een soort trein boven de grond. De chinezen brachten mij naar het station en het bleek een soort subway/metro te zijn met maar 6 haltes. We kwamen een koppel tegen (ook chinezen) die we niet kenden die wel met mij mee wilden. Ze waren heel vriendelijk. Ook koste het ritje maar 42 baht. Ze brachten mij maar de weekendmarket waar ik opzoek ging naar jay. Die had ik snel gevonden. Ik heb toen de supergrote markt afgestruind met jay, michael (engels), miriam(duits) en bruna(iers). Na de markt gingen we naar chinatown met 3 fransen. Dus hadden we een groep van 8. In chinatown troffen we bruno (belg) en hebben we een beetje rondgelopen. Het is daar heel apart en heel arm. Ook stok het daar. Toen zijn we in 3 tuk tuk's gegaan terug naar de straat waar we verblijven. Daar hebben bruno, jay en ik samen avondeten gegeten. Net heb ik even lekker gedoucht en vanavond met zijn alle gezellig naar een barretje. Helemaal toppie dus. Groetjes!!

1. Hemmy & Marianne:
    2 augustus 2014
    Hallo Lynn,
    Je hebt al veel meegemaakt in een week tijd. Je leert ook niet alleen mensen uit Thailand kennen maar uit heel de wereld zo te lezen. Je hebt ondertussen ook al veel buddha's gezien. Leuk om te lezen hoe je jezelf moet zien te redden in Bangkok, knap dat je toch telkens over de prijs durft te onderhandel. we zijn benieuwd wat je de komende week weer meemaakt.