dag 5

1 augustus 2014 - Bangkok, Thailand

Nou toch op dag 5 aangekomen en dat betekend het einde van de siam culture week en het einde van de hele
groep samen. Maar vandaag zijn we weer naar een tempel geweest. Hier was de voetafdruk van de buddha te zien. Het was niet de echte maar wel heilig. Hierna mochten wet zn alle op de klokken slaan met een stok. Dus je hoorde over ding dong dang deng. Allerlei tonen door elkaar. Ook had je een trap waar je een wens moest doen en dan kon je uit 3 trappen kiezen. De eerste was voor liefde. De tweede voor een goede baan en dee derde voor gezondheid. Dus je moest eerst een wens doen en dan met je adem ingehouden van de trap aflopen. Hierna gingen we in een gezellig restaurantje eten waar je op de grond op een kussen moest zitten. Ik zat naast een jongen van 1.90 meter dus dat zag er wel grappig uit. Hierna gingen we naar monkeytown, maar het was eerder een klein monkeytempeltje. Hier liepen apen vrij rond. Het was eigenlijk zielig om te zien want ze leven van het eten wat de toeristen geven dat is alleen maïs. Ook leven ze niet in hun natuurlijke omgeving. Maar ze waren nog steeds heel leuk om te zien en ze sprongen ook op je. Heel grappig. Hierna gingen we naar huis en meteen door naar bangkok. Waar ik en 3 chinezen een taxi namen die blijkbaar niet begreep waar hij moest zijn en we uiteindelijk te veel betaald hadden. We kwamen uit bij een hotel die chinezen niet leuk vonden. Dus moesten we een heel stuk lopen naar de plek waar wilden zijn. Toen moesten we een hotel vinden en de meeste waren 1000 baht voor een 2-persoons kamer. Veel te duur. Uiteindelijk vonden we kamers van 580 baht met airco ventilator en een warme douche. Alleen 2 van de 3 chinezen wilden die niet dus toen hebben ik en 1 chinees het goedkope hotel gekapt en de andere 2 het dure hotel. Ook heb ik eindelijk weer pizza gegeten. Heerlijk eindelijk geen rijst. Nou de groetjes uit bangkok!!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Carla van Lanen:
    1 augustus 2014
    Hoi Lynn, leuk om je zo te volgen en de mooie verhalen die je schrijft. Veel plezier nog en ik lees de volgende verhalen wel weer. Groeten Carla.
  2. Mama van de wasservice:
    1 augustus 2014
    Ha Lynn,
    Het is wat met die chinezen. Hebben ze ook een naam of zijn die moeilijk uit te spreken? Fijn na een week koud douchen een heerlijke warme douche te hebben. Het is hier in Wanroij erg stil in huis. Morgen begint de kermis. Maar ipv kermis de stad Bang kok onveilig maken lijkt me ook niet verkeerd. De kermis zul jij dit jaar wel niet missen.
    Je vertelde mij dat 500 baht € 16,- is, dat is een koopje jou 2 overnachtingen.
    Nou veel plezier dit weekend in Bang Kok. Ook voorzichtig in die super grote stad. Je weet het nooit. En geniet van de pizza's.

Groetjes Mam
  3. Jose Reijnen:
    2 augustus 2014
    Hallo Lynn,
    Al je verhalen inmiddels gelezen. Wat een avontuur. Geniet er nog van. (p.s. ik houd ook niet van droge rijst.....)
  4. Lia:
    2 augustus 2014
    Hoi Lynn. Ik geniet van je enthousiaste verhalen. Wat maak jij veel mee zeg. Stiekum ben ik wel een beetje jaloers op je. Ik vind het super knap dat je dit alleen onderneemt. Geniet ervan groetjes uit Frankrijk. Gr.