Track Chiang mai 2

13 augustus 2014 - Udon Thani, Thailand

Nou na een lekker nachtje slapen op ons matrasje stond de wekker om half 8 en om 8 uur kregen we een ontbijtje van de vrouw van de boer. Heerlijk. Deze dag was de dag om een echte Thaise boer te zijn. We kregen leuke boeren kleren aan en gingen naar onze tractor! We gingen naar de rijstvelden waar we eerst een stuk land gingen omploegen met de tractor. Iedereen mocht het een keer proberen en dat ding is zwaar! Hierna streken we het land glad en gingen we rijst ompoten. Als je naar een rijstveld kijkt lijkt het ondiep, maar als je erin gaat staan zak je helemaal weg. Ik stond er tot aan mijn knieën in. Hierna hadden we een heerlijke lunch en gingen we weer in het grappige wagentje naar het treinstation. Hier zeiden we gedag tegen het gezin en vertrokken van Chum Saeng naar Sila At. Dit duurde 3 en half uur. We checkte in in een weer heel luxe hotel.We gingen wat eten bij de tesco en hierna gingen we naar bed, want de volgende morgen stond de wekker voor 6 uur. Alleen ik en Jay versliepen ons, waardoor we ons om half 7 moesten haasten. Dus snel doen en naar beneden rennen. Gelukkig waren we nog op tijd, want de taxi was er nog niet. Hierna gingen we weer ontbijten bij de 7 eleven, om daarna 2 uur les te gaan geven op een school. De dag van tevoren hadden we wat dingen voorbereid. Het enigste wat we van de school wisten was dat er kinderen tussen de 13 en 16 jaar zaten, meer niet. We kwamen en het bleek een school te zijn met 140 kinderen. De kinderen lijken hier jonger dus ik dacht dat ze tussen de 13/14 jaar zouden zijn. Ze hesen de vlag en zongen het volkslied. Hierna stelden wij ons voor en gingen naar het klaslokaal waar we les moesten geven. Wat we niet hadden verwacht was dat we in een groot lokaal aan alle 140 leerlingen les moesten geven zonder pen en papier of een bord. Dus we splitsten ons in 4 groepen en probeerde het zo goed mogelijk. Ik ging met Jay en we lieten de kinderen zichzelf voorstellen. Ook moesten ze hun leeftijd zeggen en ik schrok even toen sommigen zeiden dat ze zelfs 17 of 18 jaar waren. Ook zetten hun grote ogen op toen ik zei dat ik 17 was. Het was heel leuk en we hebben ze bezig gehouden voor een uur en een kwartier met spelletjes die vooral Jay bedacht. Hierna gingen we met de hele groep de macarena dansen en ook de deden we de vogeltjesdans. Veel kinderen waren heel verlegen of schaamden zich om zo te dansen, maar wij stonden op een podium heel overdreven en gek te dansen en zo deed toch bijna iedereen heel leuk mee. Allemaal vonden ze het heel grappig. Veel kinderen waren verlegen of schaamden zich dood. Het ergste was nog hoe wij 9 heel overdreven stonden te dansen, maar hierdoor gingen wel bijna iedereen meedoen en had iedereen wel een leuke tijd. Ook hebben we ze nog wat woordjes Duits, Nederland, Frans en Chinees geleerd. Ook leerden wij wat Thaise woorden. De laatste 15 minuten was het tijd om de beroemdheid uit te hangen, want iedereen wilde wel op de foto met de buitenlanders. We voelden ons echt beroemd met allemaal paparazzi. Heel leuk. Ook nog op de foto met het schoolhoofd en 2 leraren en toen was het wel afgelopen. Na de school gingen we nog naar een kleine tempel en hebben daar wat rondgelopen. Na de tempel was het tijd om te gaan lunchen. Een heerlijke Thaise noodlesoep. Echt heel lekker. Ook was het tijd om te douchen, want na de spelletjes en het gekke dansen stonk ik een uur in de wind door al het zweten. Na de lunch en het douchen gingen we naar een tempel om de buddha schoon te maken met een doekje en nog te bidden en de monniken te bedanken etc. Na de tempel was het dan eindelijk tijd om lekker te chillen bij het zwembad. Even heerlijk ontspannen. Weer terug bij het hotel heb ik met Bruno en Jay naar nederlandse en franse muziek zitten luisteren op mijn laptop ook gingen we naar de tesco om lekker te eten bij de KFC. Lekker voor de verandering frietjes en een wrap. Niet heel lekker, maar wel lekker westers. Na het eten gingen we op Alexandre's en Bruno's kamer Thaise of Japanse cartoons zitten kijken. Toen Jay en ik weer naar onze kamer gingen zagen we super schattige kittens op het dak zitten. Ze waren heel klein. Nu ben ik al heel lang bezig met dit typen, want wifi valt steeds weg, waardoor er telkens deel van mijn verhaal weg is.  Maar wat ik leukste vond de afgelopen dagen waren toch echt de boerderij en de slaapplek daar. Maar het lesgeven vond ik ook super. De kinderen zijn hier heel eerlijk en proberen ook echt hun best te doen. Ook zijn ze heel verlegen in het begin, maar na een paar spellen is dat ook over. Het was vooral heel gezellig, ik zou het zo weer overdoen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mama van de wasservice:
    Ha Lynn,

Sinds zondag niets meer van je gehoord.
    Leuk om nu je reisverslag te lezen. Super dat het naar je zin hebt met je reisgenoten afkomstig uit de hele wereld.
    Fijn dat je het op de boerderij en op de school zo leuk hebt gehad, na je ervaringen in het weeshuis. Nog een hele goeie reis verder richting chiang Mai. Veel plezier. Geniet ervan.
    xxxxxxx

Groetjes pap en mam en joeri
  2. Rosan:
    13 augustus 2014
    Aaahh lynn super leuk om dit zo te horen! Ik ben echt blij dat dit niet tegen valt en dat je het echt naar je zin hebt! blijf vooral zo doorgaan. Ik mis je toch wel hoor dus ben blij dat je over kleine 2 weekjes alweer terug bent ;) nog veel plezier xx
  3. Lia:
    13 augustus 2014
    Hoi Lynn, ik geniet van je verhalen. Fijn dat je nu dingen ziet en kunt doen die meer bij je passen. Geniet ze van sl deze dingen.
  4. Jose Reijnen:
    14 augustus 2014
    Goh Lynn, wat maak je veel mee. Wat een ervaringen. Geniet er nog van. Leuk om het allemaal te lezen. Groetjes uit Wanroij, José en de rest van de familie